Środa, 22 stycznia 2025

W sklepach Biedronka w tym mieście notuje się ogromne zainteresowanie turystów. Liczba klientów wzrosła o ponad 80 procent

25 lipca 2023

Codziennie do sklepów Biedronki przychodzi ponad 5 mln klientów, a w lecie sieć zanotowuje jeszcze większe zainteresowanie w miejscowościach turystycznych.

Biedronka ma ponad 250 sklepów sezonowych na czas wakacji

Dlatego w pierwszej połowie lipca sieć otworzyła ponad 250 placówek wakacyjnych na Pomorzu, w górach i na Mazurach, z których niektóre są czynne przez całą dobę (z krótką przerwą techniczną). Na Pomorzu, zwłaszcza w malowniczym Darłowie, urlopowicze chętnie korzystają z tych udogodnień. Od momentu rozpoczęcia wakacji sieć Biedronka odnotowała tam prawie 80% wzrostu liczby klientów. Łeba okazała się drugim najpopularniejszym miejscem turystycznym, z prawie 64% wzrostem, a Mielno zajęło trzecie miejsce, depcząc jej po piętach z ponad 62% wzrostem w porównaniu do tygodni przed wakacjami. Ci, którzy nie wybrali się nad morze w pierwszej połowie wakacji, zdecydowali się na polskie góry. Szklarska Poręba, szczególnie popularna wśród miłośników górskich wycieczek, odwiedziło ponad 23% więcej klientów niż przed wakacjami, a Zakopane odnotowało blisko 23% wzrostu.

Czego urlopowicze kupują w sklepach Biedronka?

Wakacyjni turyści najchętniej kupują cukierki karmelowe i inne słodkie przekąski, jak wynika z danych Biedronki. W gorące dni klienci sieci często sięgają również po piwo, owocowe soki Vital Fresh i czerwoną oranżadę, aby się orzeźwić. W koszykach urlopowiczów dominują również mięsa i sery, które doskonale sprawdzają się podczas wieczornych uczt, zwłaszcza kabanosy, golonka wieprzowa i ser maasdam w plastrach. Te produkty odnotowały jedne z największych wzrostów sprzedaży od rozpoczęcia sezonu wakacyjnego.

Bób jest najpopularniejszym warzywem w Biedronce

Biedronka oferuje również różnorodne świeże warzywa i owoce. Najpopularniejszymi warzywami sprzedawanymi tego lata były bób, kapusta pekińska i buraki. Natomiast najchętniej wybieranymi owocami przez klientów są czereśnie, melony i jabłka. W celu ułatwienia zakupów dla letnich klientów w Dźwirzynie, Ustroniu Morskim, Mielnie i Dziwnowie, Biedronka uruchomiła specjalne zewnętrzne stoiska z warzywami i owocami, aby kupujący mogli szybko i wygodnie zrobić zakupy.

- Sklepy zlokalizowane w miejscowościach turystycznych cieszą się co roku dużą popularnością wśród naszych klientów. Aby zapewnić im jak największy komfort podczas zakupów, wprowadziliśmy wiele udogodnień i stworzyliśmy ofertę dostosowaną do ich potrzeb podczas wakacji. Jesteśmy zadowoleni, że wprowadzone rozwiązania spotkały się z tak pozytywnym przyjęciem, a turyści coraz częściej odwiedzają nasze sklepy, zwłaszcza w weekendy - mówi Magdalena Sidwa, dyrektorka operacyjna w sieci Biedronka.

Biedronka otworzyła kilkanaście sezonowych namiotów z wyprzedażą produktów non-food w Miastku, Łebie, Lęborku, Koszalinie, Sławnie i Dziwnowie. W Pobierowie i Ustce zwiększono tymczasowo sale sprzedaży, a w Łebie uruchomiono linie autobusowe, które dowożą klientów z okolicznych miejscowości do sklepu Biedronka, zapewniając im większy komfort.